Bir insanla empati kurmak, onu anlamak ve ona sevgi duymak demektir. Bir kişinin kendisini, karşısındaki kişinin yerine koyup, onun duygu ve düşüncelerini doğru olarak anlaması, hissetmesi ve bu durumu ona iletmesi sürecine empati adı verilir.
Empatik iletişim, kişilerin kendilerini daha iyi tanımalarına katkıda bulunur ve kişiler arasındaki yakınlığı arttırır.
Kurumlarda çalışanlar içinde Empati çok önemlidir. Birbirlerini anlamaya çalışan ve bunu birbirlerine hissettiren iş arkadaşları çok daha başarılı takım çalışmalarına imza atarlar. Kurumlarda, gerek çalışanların kendi aralarında gerekse ast üst ilişkilerinde verimliliği arttırmak için empatik iletişimi tutum haline getirmekte fayda vardır. Bireyler arası ilişkilerde gerçek anlamda insana değer vermeyi, saygıyı ve empatiyi merkezine alan bir iletişim tutumunun kurulabildiği kurumlarda birçok sorun ve kurum içi iletişim çatışması kolayca çözüm bulacaktır.
Birde Empatinin İnsan Kaynakları yönetimiyle olan doğrusal ilişkisi üzerinde durmak gerekirse;
İyi bir İnsan Kaynakları yönetiminde Empati olmazsa olmazdır.
İnsan Kaynaklarını kendine meslek edinmek isteyen kişilerin mutlaka Empati ve Empatik dinleme yeteneğinin çok iyi gelişmiş olması gerekmektedir.
Empatik dinleme kişiyi anlamak amacı ile kullanılan aktif dinlemedir. Empatik dinleme kişiyi anlamayı birinci plana koyar, empatik dinleme yapan İnsan Kaynakları görevlisi kişinin söylediği sözleri, hangi deneyimleri, öğrenimleri dile getiriyor, kişi nasıl hissediyor, dünyayı ve kendini nasıl görüyor, nasıl anlaşılmaya çalışıyoru anlayabilmeli ve söylenmeyenin arkasındakini görebilmeli ki doğru iş için doğru personeli seçebilsin. Bu İnsan Kaynakları sürecinin sadece işe alım kısmıydı birde İnsan Kaynaklarının kurumdaki en büyük misyonu personelle iş veren arasında sağlıklı bir köprü kurmak olduğuna göre Empatik dinlemenin İnsan Kaynakları departmanı için önemi bir kez daha ön plana çıkıyor.
Herkese Empatik günler dileklerimle,
Kaan GÖGEBAKMAZ
İyi bir İnsan Kaynakları yönetiminde Empati olmazsa olmazdır.
İnsan Kaynaklarını kendine meslek edinmek isteyen kişilerin mutlaka Empati ve Empatik dinleme yeteneğinin çok iyi gelişmiş olması gerekmektedir.
Empatik dinleme kişiyi anlamak amacı ile kullanılan aktif dinlemedir. Empatik dinleme kişiyi anlamayı birinci plana koyar, empatik dinleme yapan İnsan Kaynakları görevlisi kişinin söylediği sözleri, hangi deneyimleri, öğrenimleri dile getiriyor, kişi nasıl hissediyor, dünyayı ve kendini nasıl görüyor, nasıl anlaşılmaya çalışıyoru anlayabilmeli ve söylenmeyenin arkasındakini görebilmeli ki doğru iş için doğru personeli seçebilsin. Bu İnsan Kaynakları sürecinin sadece işe alım kısmıydı birde İnsan Kaynaklarının kurumdaki en büyük misyonu personelle iş veren arasında sağlıklı bir köprü kurmak olduğuna göre Empatik dinlemenin İnsan Kaynakları departmanı için önemi bir kez daha ön plana çıkıyor.
Herkese Empatik günler dileklerimle,
Kaan GÖGEBAKMAZ
0 yorum:
Yorum Gönder